Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Szervezet
PPK Pszichológiai Intézet
Kód
PSZM21-MO-SZOM-116
Cím
Planning, Monitoring and Evaluation of Complex Interventions
Tervezett félév
Mindkét
ECTS
4
Nyelv
en
Oktatás célja
TÁRGYTEMATIKA A tárgy neve: Planning, monitoring and evaluation of complex (human) interventions A tárgy kódjai: PSZM21-MO-SZOM-116, PSZM21-MO-MUNK-109 és PSZM21-MO-TAN-110 Tárgyfelelős: Felvinczi Katalin Oktatás célja A tárgy képzési célja, hogy a résztvevő hallgatókat megbízható, a későbbi elmélyült tájékozódást megalapozó ismeretekkel rendelkezzenek az u.n. kopmplex (humán) intervenciók (egészségfejlesztési, népegészségügyi, drogprevenciós, közösségi alapú egyéb prevenciós tevékenységek) tervezése, értékelése és megvalósítása szempontjából. További fontos cél, hogy a tanulmányok során elsajátított ismeretek, készségek/jártasságok gyakorlati alkalmazási lehetőségei tekintetében is támpontokat nyerjenek a résztvevő hallgatók. Tanulási eredmények, kompetenciák tudás: a humán intervenciók megkülönböztető sajátosságainak ismerete az intervenció tervezési folyamat ismerete az értékelő és monitorozási tevékenység specifikus kihívásainak ismerete attitűd: nyitottság a transzdiszciplináris megközelítések iránt módszertani diverzitás iránti nyitottság képesség: kritikus gondolkodás integratív gondolkodás rugalmas szempontváltási képesség kooperatív technikák használatának a képessége autonómia, felelősség: Az elsajátított ismeretek szakmailag helytálló, a hallgató kompetenciáit figyelembe vevő alkalmazása.
Tantárgy tartalma
Tantárgy tartalma Fő tartalmi, tematikai egységek a komplex humán intervenciók meghatározása az ENSZ fenntartható fejlesztési céljainak ismerete különös tekintettel az egészséggel, társadalmi egyenlőséggel, minőségi szolgáltatások hozzáférhetőségével kapcsolatban minőség centrikus gondolkodás a komplex intervenciók vonatkozásában szükséglet alapú tervezés módszertana a beavatkozás tervezés lépéseinek ismerete, különöstekintettel a teoretikus megfontolásokra és a bizonyítékon alapuló gyakorlatra az értékelés különböző fajtái, kérdésfeltevések, paradigmák, módszertani megoldások a monitorozás célja és sajátosságai Tervezett tanulási tevékenységek, tanítási módszerek tanári előadás problémafókuszú csoportmunka (4-5 fős kiscsoportok) projekttervezés (4-5 fős kiscsoportok) projekt bemutatás
Számonkérés és értékelés
Számonkérési és értékelési rendszere Követelmények és az értékelés módja, szempontjai: követelmények Az órák legalább 80%-n való aktív részvétel A csoportmunkában való aktív részvétel Egy intervenció meghatározott elemeinek kidolgozása 4-5 fős kiscsoportban az értékelés módja: projektmunka értékelés – csoportos teljesítmény értékelése rövid írásbeli teszt az értékelés szempontjai: az írásbeli teszt az órán elhangzott előadások és a szakirodalom ismeretére kérdez rá, az elméleti tudás meglétét vizsgálja a projektmunka a hallgatók kooperációs készségét és az elsajátított információk önálló, kreatív felhasználását teszteli.
Irodalomjegyzék
Irodalom Kötelező irodalom European Prevention Curriculum: a handbook for decision-makers, opinion-makers and policy-makers in science-based prevention of substance use https://www.emcdda.europa.eu/publications/manuals/european-prevention-curriculum_en Európai drogprevenciós minőségi standardok: rövid útmutató, Nemzeti Drog Fókuszpont, 2013. http://drogfokuszpont.hu/wp-content/uploads/standardok_rovid.pdf Felvinczi Katalin (2019) Minőségfejlesztési törekvések a prevenció területén a világban. Eucatio, 28 (3): 459-472 Ajánlott irodalom Európai drogprevenciós minôségi standardok – kézikönyv, EMCDDA 2011; http://drogfokuszpont.hu/wp-content/uploads/prevencios_minosegi_standardok_HU.pdf Medical Research Council (2000): A framework for the development and evaluation of RCTs for complex interventions to improve health. London: MRC. Tarquinio Cyril et al. (2015) Evaluating complex interventions: Perspectives and issues for health behaviour change interventions . Psychology and Health, Taylor & Francis (Routledge), 2015, 10.1080/08870446.2014.953530. hal-01573571

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
Erasmus program keretében (PPK-ERASMUS-NXXX) en Kötelező
pszichológia (PPK-PSZ-NMHU) hu 7
Vissza