Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Szervezet
PPK Egészségfejlesztési és Sporttudományi Intézet
Kód
RKEB21-146
Cím
Játékok
Tervezett félév
Tavaszi
Meghirdetve
2024/25/2
ECTS
2
Nyelv
hu
Oktatás célja
Tárgyleírás Tárgy kódja: RKEB21-146 és RKEB21-146L Tárgy neve: Játékok Tárgyfelelős neve: Kovács Katalin Tárgyfelelős tudományos fokozata: Tárgyfelelős munkaköre: tudományos munkatárs Tárgyfelelős MAB szerinti akkreditációs státusza: A/T Az oktatás célja: A tárgy képzési célja: A hallgatók számára alapvető játékelméleti és játéktörténeti ismeretek nyújtása. Különböző helyszíneken alkalmazható mozgásos játékok elméleti és gyakorlati elsajátítása. A hallgatók a tantárgy keretében megismerik és alkalmazzák a gyakorlat során a játékoktatás módszertanát. A sportjátékok előkészítő, rávezető játékainak megtanulása, versenyrendezési ismeretek nyújtása. Tanulási eredmények, kompetenciák tudás: A játékok kialakulásnak rövid története, és körülbelül 100 játék ismerete, amelyet a különböző színtereken alkalmazni képes. attitűd: A tantárgy célja olyan attitűd kialakítása, amelynek segítségével a hallgatók, későbbi szakmai tevékenységük során, előszeretettel és magabiztosan alkalmazzák majd a korcsoportnak megfelelő játékok által a játékos foglalkoztatás eszközeit. képesség: Az életkornak megfelelő játékok kiválasztására és gyakorlati alkalmazásra való képesség. Képesség az adott játékok vezetésére, értékelésére. autonómia és felelősség: Tudatosan képviseli szakterületének korszerű elméleteit és módszereit. Minden esetben a fair play szellemében tevékenykedik, amivel mintát ad teljes környezetének. Az oktatás tartalma: Fő tartalmi, tematikai egységek A játék fogalma, kialakulásának története, Gy: futójátékok Játékelméletek, GY: fogó játékok Játékok felosztása, fajtái, GY: sorversenyek A játék szerepe a gyermek életében, GY: váltóversenyek A játék jelentősége a személyiségformálásban, GY: játékok labdával A játékoktatás módszertana, GY: küzdőjátékok A játékok alkalmazásának színterei. Kosárlabda előkészítő játékai. A játékok oktatás módszertana. Kézilabda előkészítő játékai. A játékok oktatás tárgyi feltételei. Labdarúgás előkészítő játékai. Az életkornak megfelelő játékok. Röplabda előkészítő játékai. A játékok szervezése, vezetése. Tréfás vetélkedők. Új játékok ismertetése. Tervezett tanulási tevékenységek, tanítási módszerek Elméleti és gyakorlati tudás átadása. A játékok gyakorlati végrehajtása, versenyrendezési ismeretek nyújtása. A számonkérés és értékelés rendszere: Követelmények és az értékelés módja, szempontjai: követelmények: Órai részvétel A tanult játékok vezetése Zárthelyi dolgozat írása az értékelés módja: gyakorlati jegy az értékelés szempontjai: az órákon való aktív részvétel a zárthelyi dolgozat eredményes megírása Irodalom: Kötelező irodalom Horváth Zoltán: Játék és szabadidősport, BDTF,1999 Pásztory Attila-Rákos Etelka: Iskolai és népi játékok,1992 Reigl, M. (2011) Testnevelési játékok: elmélet és gyakorlat. Budapest: SE TSK Ajánlott irodalom Horváth Tihamér-Horváth Zoltán: Játékos sportversenyek gyakorlatanyaga, MDSZ 1992 Kiss Jenő-Kiss Jenőné: De jó játék ez a gyerek I., Tankönyvkiadó,1992 A tárgy neve angolul: Games Az oktatás célja angolul: Aim of the subject: Providing essential knowledge on the theory and history of sport games. Mastering of applicable popular games at various locations in practice and in theory. Within this subject students master the methodology of teaching games. Learning of preliminary and tentative games for sport games, sharing knowledge in organisation of competitions. Acquired competencies Knowledge Short history of the evolution and development of games in general. Satisfactory knowledge of approximately 100 games which can be implemented at various occasions. Attitude <>·Aim of the subject is to build such attitudes with which the students apply the acquired knowledge willingly and confidently during their career. Abilities <>·Students will be able to choose and apply the appropriate games for each age group. Ability to conduct and evaluate games. Autonomy and responsibility: <>·Consciously represents the modern theories and methods of his / her field. <>·In all cases, it acts in the spirit of fair play, setting a pattern for its entire environment. Az oktatás tartalma angolul: Major topics 1. The term of games, evolution of games / Practical: games with running 2. Theories of sport games / Practical: catching (tag) games 3. Division of games, types of games/ Practical: row games 4. The role of game in a child’s life./ Practical: relay games 5. The importance of games in personality forming/ Practice: ball games 6. Methodology of game teaching / Practice: combat sports 7. Fields of application of games. Preliminary games of basketball. 8. Methodology of game teaching. Preliminary games of handball. 9. Material conditions for teaching of games. Preliminary games of football. 10. Age –appropriate games. Preliminary games of volleyball. 11. Organisation an conduction of games. Funny game shows. 12. Review of new games. Planned teaching methods Transfer of knowledge and skills. Practical implementation of the games, providing knowledge in organising competitions. A számonkérés és értékelés rendszere angolul: Requirements and evaluation Requirements: Participation in classes. The leadership of learning games. Written exam. method of assessment: practical mark Aspects of evaluation active participation on the courses succesful written exam Idegen nyelven történő indítás esetén az adott idegen nyelvű irodalom: …………………………………………………..[2-5 kötelező és/vagy ajánlott irodalom]

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
Erasmus program keretében (PPK-ERASMUS-NXXX) en Kötelező
rekreáció és életmód (PPK-RKE-NBHU) hu 6 Kötelező 1/3
Vissza